ارتور موزیک,موزیک ارتور

راهکارهایی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز قسمت اول


با مصرف هوشمندانه انرژی علاوه بر کاهش صورت‌حساب انرژی مصرفی به مراقبت و پاکیزگی محیط زیست هم امداد خوا هیم کرد .
درین مقاله , مطالبی در موضوع راهکارهای صرفه‌جویی در مـصرف گاز در ساختمان‌ها بیان شده شده‌است . مبتنی بر بررسی‌های به فعالیت آمده 38 درصد از سوخت میهن در ساختمان‌ها بـه مصرف می رسد که در مقایسه با بقیه بخش‌ها شـامل صـنعت , حمل‌و‌نقل و کشاورزی سهم قابل ملاحظه‌ای بوده و همین فرمان ضرورت صرفه‌جویی در مـصرف انرژی در ساختمان‌ها را روشن می‌سازد .
کاهش مصرف سوخت در ساختمان‌ها نتیجه ها ذیل را در بر خواهد داشت :
1 . کاهش در میزان مصرف سوخت و خودداری از هدرروی آن
2 . کاهش هزینه‌های پرداخت شده به وسیله مردمان برای سوخت مصرفی
3 . تولید اوضاع مناسب دمای ساختمان به دلیل بالا رفتن کیفیت بناها
4 . کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی
بهینه‌سازی مصرف انرژی در قسمت‌های متعدد ساختمان
1 - موتورخانه
یک کدام از مهم‌ترین مواقعی که بایستی در مشاجره صرفه‌جویی در مصرف گاز در ساختمان‌ها مورد‌علاقه قرار گیرد موتورخانه است . هنگامی که از صرفه‌جویی در مصرف انرژی در موتورخانه حرف میکنیم مشتمل بر مواقعی اعم از گزینش مطلوب امکانات تا عایق‌بندی و خدمت منظم میشود .
1 - 1انتخاب مطلوب تجهزات موتورخانه :
به یاد داشته باشد که بالا بودن گنجایش دستگاه‌ها تضمینی بر ارتقا بازدهی آن ها نمیشود , بلکه گنجایش بالا سبب ساز می شود تعداد دفعات روشن و خاموش شدن دستگاه ارتقا یافته و ارتفاع قدمت امکانات کم گردد . از این‌رو گنجایش موتورخانه و امکانات آن را متناسب بـا حجم ساختمان در حیث بگیرید . برای تعیین سیستم مطلوب موتورخانه حتما از مشاور انرژی موعظه بگیرید تا از انطباق گنجایش دیگ و مشعل , کارکرد درست دودکش و بقیه امکانات موتورخانه اطمینان نتایج کنید .
مشعل :
مشعل متناسب با دیگ موتورخانه تعیین و از نصب مـشعل خیلـی بـزرگ بـا گنجایش حرارتی بالا دوری شود .
استعمال از مشعل‌های استاندارد یکی‌از گام‌های اساسی برای کاهش هزینه‌های مربوط به سوخت، کاهش آلودگی و کاهش هزینه سرویس و تعمیرات است.
انتخاب پمپ
وظیفه پمپ گردش آب در سیستم حرارت مرکـزی، جبران و تـامین افـت فـشار ناشـی از حرکت آب در لوله‌ها، اتصالات رادیاتورها و دیگ و ... است، انتخـاب مناسـب ایـن پمپ در کاهش مصرف انرژی موثر است. انتخاب ظرفیت پمپ باید بر اساس بار حرارتی ساختمان و دمای آب در گردش صورت گیرد. نباید پمپ را بر اساس حجم ظاهری سیستم حرارت مرکزی و یـا تجربـه انتخاب کنید. برای محاسبه حجم پمپ از متخصص این امر باید کمک بگیرید.
پمپ با ظرفیت کمتر از حد مورد نیاز باعث ایجـاد اسـتهلاک و مصرف بـیش از حد انرژی الکتریکی خواهد شد و همچنین آسایش ساکنان واحد نیز تامین نخواهد شد.
انتخاب پمپ با ظرفیت بالاتر از حد استاندارد مورد نیاز، عـلاوه بر بهای انرژی، هزینه‌های نگهداری را نیز افزایش می‌دهد. همیشه پمپ بزرگتر، بهتر نیست. ضمن اینکه پمپ بزرگتر باعث افزایش سرعت سیال در رادیاتورها و در نتیجه تولید صدای عبور آب و افزایش خوردگی لوله‌ها خواهد شد. حتما توجه داشته باشید تا پمپی کـه نصب می‌نمایید، دارای علامت استاندارد باشد و از پمپ‌های با بازدهی بالا استفاده نمایید. در صورت مشاهده چکه نمودن آب از اتصالات پمپ، آن را تعمیر نمایید تا ضمن افزایش کارایی پمپ از هدر رفتن آب گرم و در نتیجه انرژی، جلوگیری شود. با شنیدن هرگونه صدای اضافی از پمپ به تعمیرکار مراجعه نمایید. زیرا باعث کاهش راندمان پمپ و در نتیجه افزایش مصرف انرژی خواهد شد.

ارتور موزیک,موزیک ارتور,ارتور,موزیک,دانلود اهنگ جدید,فیلم و اهنگ جدید,اهنگ,موزیک,دانلود موزیک جدید,موزیک قدیمی,دانلود اهنگ قدیمی,دانلود البوم جدید,البوم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : سئو سایت+رتبه یک گوگل | بازدید : 673 | تاریخ : 23 بهمن 1397برچسب:, لینک ثابت