ارتور موزیک,موزیک ارتور

تأكيد ايران و تركيه بر گسترش همکاری‌های دینی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در دیدار مفتی اعظم استانبول با سرکنسول و وابسته فرهنگی جمهوري اسلامي ايران، بر گسترش همکاری‌های دینی و فرهنگی دو کشور تأکید شد.

«حسن کامل یلماز»، مفتی اعظم استانبول به همراه «جانر آک دمیر»، معاون بین‌الملل مفتی استانبول با حضور در محل سرکنسولگری ايران در استانبول با «بختيار اسدزاده»، سرکنسول و «کوروش مقتدری»، وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای اين ديدار اسدزاده، روابط دو کشور همسایه ایران و ترکیه را در سطح بسیار مناسبی ارزیابی کرد و افزود: دو کشور دارای اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی هستند، به همین دلیل ارتباطات و دیدارهای بین مسئولین دو کشور نیز گسترش یافته است و مقامات ایران و ترکیه در طول سال گذشته ديدارهای متعددی با یکدیگر داشته‌اند.

سرکنسول کشورمان در استانبول در ادامه بر گسترش همکاری‌های دینی و فرهنگی دو کشور تأکید و دیپلماسی دینی را یکی از انواع دیپلماسی ذکر کرد.

وی همچنین سفر اخیر علی ارباش، رییس سازمان دیانت ترکیه به ایران و ديدارهاي وي با مقامات دینی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را مفید ارزیابی کرد.

حسن کامل یلماز، مفتی استانبول هم در این دیدار با تشکر از سرکنسولگری و وابستگی فرهنگی ايران براي همکاری‌های گذشته به خصوص در حوزه‌های قرآنی گفت: دوستی و محبت بین دو ملت و دو دولت ایران و ترکیه، بسیار دیرین است.

وي افزود: ترکان، دین اسلام را از ایرانیان فراگرفتند و به همین دلیل در زبان و فرهنگ دینی ما برخی از کلمات و اصطلاحات دینی به صورت فارسی به کار برده می‌شود، مثلاً نماز به جای صلاه و آبدست به جای وضو. زبان عربی زبان اصلی دین اسلام است و پس از آن زبان‌های فارسی و ترکی قرار دارند.

مقتدری، وابسته فرهنگی كشورمان در استانبول هم در این دیدار نقش علمای دینی دو کشور ایران و ترکیه را در وحدت و اتحاد میان امت اسلامی مهم دانست و بر ضرورت توسعه همکاری‌های دینی و فرهنگی دو کشور تأکید کرد.

......................
پایان پیام/ 340



ارتور موزیک,موزیک ارتور,ارتور,موزیک,دانلود اهنگ جدید,فیلم و اهنگ جدید,اهنگ,موزیک,دانلود موزیک جدید,موزیک قدیمی,دانلود اهنگ قدیمی,دانلود البوم جدید,البوم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : سئو سایت+رتبه یک گوگل | بازدید : 705 | تاریخ : 25 بهمن 1397برچسب:, لینک ثابت