ارتور موزیک,موزیک ارتور

آموزش کاشت سبزه به شکل درخت

 

روش آماده كردن ماكت برای سبزه درختی

 

ابتدا یک میله فلزی ظریف به طول دلخواه روی یک صفحه فلزی مثل سینی جوش دهید. به شكل تنه درخت آماده خواهد شد. در اینجا به 3 عدد سبد پلاستیكی در 3 اندازه  و یک قیف نیاز دارید. اول بزرگترین سبد را به اندازه میله فلزی سوراخ كنید، از میله رد كنید تا روی صفحه فلزی قرار بگیرد.

 

 

 

سپس یک تكه لوله پولیكای باریک از میله رد كنید و روی آن الیاف درخت خرما و یا پوست درخت مو بچسبانید. حالا سبد متوسط را مثل سبد بزرگ از میله رد كنید و با چسب حرارتی در جای خودش محكم كنید. دوباره یک تكه پولیكا از میله رد كنید.

 

 

 

در مرحله آخر سر قیف را ببرید و روی سبد كوچكتر بچسبانید تا حالت كله قندی به خود بگیرد و آن را هم داخل میله فرو كنید. وقتی ماكت آماده شد، سبد‌ها را با پنبه روكش كنید.

 

 

 

روش خیس كردن بذر

 

در این مدل می توانید از انواع بذر لعابدار مثل بذر شاهی، منداب، خرفه، ریحان و... استفاده كنید. این بذر‌ها چون ظریف هستند زمان خیساندن كوتاهی دارند.

 

 

 

معمولا بین 2-4 ساعت برای این كار كافی است. مقدار آبی كه روی بذر می ریزید باید به اندازه ای باشد كه حالت ژله ای به خود بگیرد چون اگر رقیق باشد بین دانه ها فاصله ایجاد می شود و سبزه ها كم پشت خواهد شد.

 

 

 

مقدار آب لازم خیس کردن بذرهای مختلف

 

مرو ………………………. ۴ برابر

 

منداب (کی کج) …………. ۵/۲ برابر

 

شاهی (ترتیزک) ………….. ۵ برابر

 

خاکشیر …………………… ۵ برابر

 

 

 

نحوه مالیدن بذر روی ماكت برای سبزه درختی

 

ابتدا باید سطح ماكت را كه قبلا با پنبه و تنظیف روكش كرده اید با آب افشان كاملا خیس كنید. سپس یک لایه از بذر خیسانده را به طور یكنواخت روی ماكت بمالید. دقت كنید اگر 2 یا 3 لایه بذر روی كار باشد باعث گندیدگی سبزه می شود. دقت کنید تمام سطح ماکت بذرها چسبیده باشند که سبزه تان زشت و خراب نشود.


گنج فان سایتی برای سرگرمی]]>

ارتور موزیک,موزیک ارتور,ارتور,موزیک,دانلود اهنگ جدید,فیلم و اهنگ جدید,اهنگ,موزیک,دانلود موزیک جدید,موزیک قدیمی,دانلود اهنگ قدیمی,دانلود البوم جدید,البوم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : سئو سایت+رتبه یک گوگل | بازدید : 366 | تاریخ : 20 اسفند 1397برچسب:, لینک ثابت